Lúdláb torta


A barátnőm anyukájának a születésnapjára készítettem ezt a tortát,ezúton is boldog születésnapot kívánok neki az volt a kérés,hogy szív alakú lúdláb torta legyen,és a az életkor valahogy virág formájában legyen megjelenítve.Még soha nem készítettem,lúdláb tortát,nem is volt receptem hozzá,szét nézegettem,és Kiskukta receptje mellett döntöttem,egyszerűnek és finomnak tűnt.Hát addig nem is volt semmi gond amíg a tortába belekerült a krém,a bevonás az már nem volt olyan egyszerű,hát ezt még nagyon sokat kell gyakorolni,na de majd a sokadik már könnyebben fog menni:-)Kakaós piskótát sütöttem,a belsejében a krém  a következő képen készült.A pudingport,a cukrot,pici tejjel csomómentesre keverem,a többi tejet felteszem főzni,majd hozzáöntöm a pudingot,és sűrűre főzöm,amikor kész van beledarabolom a csokoládét,és addig kevergetem amíg a csoki teljesen elolvad,majd hagyom kihűlni.A vajhoz adom a bonbonmeggy aromát,és jól kihabosítom,majd a kihűlt pudingos csokoládéval jól összekeverem.A tortát háromfelé vágtam,megkentem egy vékonyka krémmel,a tetejére egy  marék meggyet elrendeztem,majd rákentem a krémet,úgy hogy a meggyet eltakarja,rátettem a következő lapot,majd ugyanúgy megkentem mint az előzőt,és végül a tetejére tettem a harmadik lapot,a tortának a tetejét meg az oldalát körbe kentem krémmel,és betettem egy éjszakára a hűtőbe.Másnap gőz fölött csokoládét olvasztottam,egy kevés olajjal,és elkezdtem folyatni a torta tetejére,és egy kenő késsel szép lassan terítettem,hogy az oldalán is lefolyjon,na ez már nem úgy ment ahogy elképzeltem,végül a kenőkéssel ahogy szikkadt a csokoládé kenegettem az oldalát:-)
A tetejére a díszítés fondant-ból készült.
Hozzávalók a krémhez:
5dl tej
10dkg cukor
2 cs csokoládés pudingpor
17 dkg csokoládé
25 dkg margarin
2ek bonbonmeggy aroma.
kb 2 marék meggy

A csoki öntethez:

28dkg csokoládé
3ek olaj

10 megjegyzés:

  1. Pedig épp azt néztem,hogy hogyan tudtad ilyen szépen bevonni csokival:)Nagyon ügyes vagy,nem könnyű tudom,de nagyon szép lett szerintem.

    VálaszTörlés
  2. Aztaaaaaaaaaaa!De szép!
    Imádom a lúdlábat,ezt ki fogom próbálni.

    VálaszTörlés
  3. Megint nagyon szépet alkottál!
    Olyan klassz tavaszias!
    Én is készítettem egy kicsi tortát, de nem tudtam az oldalát ilyen szépen bevonni csokival, viszont nagyon finom volt:-))

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szép lett! A csokibevonással nekem is gondjaim vannak. Szerintem is csak több gyakorlat kell hozzá! A tied pedig jól sikerült!

    VálaszTörlés
  5. Szépséges lett a Tied Dittus!Én is lúdlábat sütöttem, enyém nem lett ilyen szép, de nagyon finom!:-)

    VálaszTörlés
  6. Rózsika,köszönöm:-)

    Mary,köszönöm aranyos vagy:-)

    Edó,köszönöm,tényleg nagyon nehéz szépen megcsinálni a bevonást,legalábbis nekem,na de majd gyakorolom:-)

    Gizus,köszönöm aranyos vagy!:)

    Notte,köszönöm,kedves vagy,én is szeretem,és ez egy jó recept,érdemes kipróbálnod:-)

    Geszetenye,köszönöm,el is hiszem hogy finom volt:-)

    Angi,köszönöm kedves vagy,szerintem is gyakorláson múlik,de azért tényleg nehéz:-)

    Nellike,köszönöm nagyon kedves vagy,megyek megkuksizom a tiédet:-)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Látogatotság: